Harri Hytönen - Perhokalastus

Harri Hytönen - Perhokalastus

Thursday, March 13, 2008

Pari tuntia Hämiksellä

Tälle päivälle olin tehnyt hienon suunnitelman mennä kalalle ennen töihin menoa. Olin laittanut jopa kellonkin soimaan kuudeksi, mikä on minulle erittäin aikaisin näin 'iltaviikoilla'. Tarkoitus oli startata kohti Hartolaa noin puoli seitsemän kieppeillä.

Sen verran unessa kuitenkin olin, että kellon soiminen meni täysin ohi. Sälekaihtimien välistä tuleva valo (ja eräs pikkupirpana) piti kuitenkin huolen että kahdeksaa pidempään ei tarvinnut nukkua. Aikaa oli siis kuitenkin käydä vielä jossain ongella, mutta valinnan täytyi kohdistua lähipaikkoihin. Tällä kertaa löysinkin itseni 'Hämikseltä'.

Olin optimistisesti napannut lähtiessä jopa pinturirasian chestpackin kyytiin. Toiveissa tietenkin löytää sumarien perässä pintova taimen. Mitä vielä, ensimmäistäkään pörriäistä ei näkynyt, ellei lasketa pienen pieniä vaahtolautassa pyöriviä kaksisiipisiä. Mutta ei ollut kelissäkään hurraamista, sillä sakea lumisade muuttui lopulta rännän kautta vesisateeksi.

Parisen tuntia ehtisin tahkota erilaisia streamereitä varmoissa talvipaikkoissa ilman sen suurempia tapahtumia. Joskus näinkin... pakkohan niitä tyhjiäkin reissuja on tultava. Ja näillä lyhyillä 'pyrähdyksillä' tyhjät reissut ovat muutenkin hieman todennäköisempiä.

3 comments:

Janne Erämies said...

Tänäänhän on ollut mitä mainioin keli huiskia siimoja joella.
Viikonloppuna taas,jos niitä humukorreja tavoittelevia,mustia,nälkiintyneitä taimenentappeja olisi joki pullollaan:)

Harri Hytönen said...

Hieman synkähköä keliä lupailee tulevalle viikonlopulle. Se ei kylläkään estä kalalle menoa. Joelle siis..

Janne Erämies said...

Saa mun puolesta sataa vaikka sitä itteensä taivaalta se tarkoittaa vaan sitä että...KALAAN ON PÄÄSTÄVÄ..huomenna vaan ei kerkee mutta sunnuntai on kyllä pyhitetty kokonaan kalastukselle.